X
تبلیغات
رایتل
مدیریت پروژه
  
 در این وبلاگ مفاهیم و کاربردهای مدیریت پروژه و حوزه های مرتبط با آن مورد بحث قرار می گیرد
 
آرشیو
موضوع بندی
 
چهارشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1386
تعاریف و مفاهیم

مفهوم پروژه:

مجموعه ای از کوششها ، اقدامها و فعالیتهای غیر تکراری مرتبط و منحصر به فرد ، برای دستیابی به نتایج و هدفهای معین و مورد انتظار ، در چارچوب برنامه زمانی و بودجه پیش بینی شده ، پروژه نامیده می شود.

 

مدیریت پروژه:

فرآیندی است که جریان و بستر اجرای پروژه را ،‌ از طریق ممکن ترین راه و با ممکن ترین نتیجه مطلوب ، برای تحقق و دستیابی به هدفهای مورد نظر ، برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل می کند.

 

مدیریت پروژه عبارتست از:

 

1- پیش بینی

2-  برنامه ریزی

3- سازماندهی

4- راهبردی

5- جهت دهی

6- سامـان دهی

7- کنترل

 

پیش بینی:

بررسی آینده و طراحی برنامه عملیاتی است.

 

برنامه ریزی:

فرایند تصمیم گیری است که هدف آن ترکیب مطلوب فعالیتها برای هدف یا اهدافی خاص است که به سبب محدودیتهای منابع برنامه ریزی نیز با محدودیتهائی همراه است.

 

سازماندهی:

ایجاد ساختار مناسبی از نیروی انسانی، مواد و سایر منابع می باشد.

 

راهبردی:‌

اجرای فعالیتها از طریق پرسنل می باشد.

 

جهت دهی:

ترسیم آینده سازمان و سمت و سوی حرکت.

 

سامانـدهی:

ایجـاد ارتبـاط بین اجـرا و همـاهنگ نـمـودن تمامی فعالیتها و تلاشها می باشد.

کنترل:

پیگیری اینکه هر چیزی مطابق خواسته پیش رفته است یا نه.


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
 
تعداد بازدیدکنندگان : 91241


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها